Manager e-commerce poszukiwany! ...tylko co tak naprawdę powinien on umieć?

sobota, 23 styczeń 2021
Manager e-commerce poszukiwany! ...tylko co tak naprawdę powinien on umieć?
Jeżeli dojrzałeś do decyzji o zatrudnieniu managera e-commerce dla swojej firmy to już możesz być z siebie dumny. Oznacza to, że zamiast obserwować z trybun jak inni się rozwijają i dostrzegają szanse na rozwoju TY RÓWNIEŻ wchodzisz w ten wyścig i się nie poddajesz. W poniższym artykule postaram się Ciebie nakierować kogo i o jakich kompetencjach szukasz.

Zacznijmy od przykładowej oferty pracy na stanowisko Manager E-commerce:                                         

Opis stanowiska:

- Budowanie strategii sprzedaży,
- Opracowywanie planów oraz ich realizacja wraz z zarządzanym zespołem,
- Zarządzanie zespołem sprzedażowym i operacyjnym e-commerce,
- Odpowiedzialność za wynik sprzedażowy i finansowy e-commerce,
- Odpowiedzialność za procesy negocjacyjne zakupowe i sprzedażowe,
- Odpowiedzialność za optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów i przyszłych inwestycji,
- Usprawnienie procesów marketingowych i wdrożenie schematów komunikacji marketingowej,
- Współudział w tworzeniu akcji promocyjno – marketingowych mających na celu maksymalizację osiąganych przychodów ze sprzedaży poszczególnych asortymentów,
- Prowadzenie rozbudowy oferty o nowości produktowe oraz nowe kategorie produktów,
- Monitorowaniu działań konkurencji, analiza trendów e-commerce oraz poszukiwanie nowych rozwiązań w celu optymalizacji sprzedaży.


Wymagania:
- Min. 5-letnie doświadczenie w zarządzaniu i rozwijaniu e-commerce na stanowisku managerskim,
- Min. 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem sprzedażowym i operacyjnym w kanale e-commerce,
- Kompetencje marketingowe oraz handlowe,
- Samodzielność w działaniu,
- Kreatywność, inicjatywa własna, nastawienie na realizację celów sprzedażowych,
- Umiejętność zarządzania czasem i priorytetyzacji zadań,
- Odpowiedzialność za powierzone zadania,
- Łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz wysoki poziom kultury osobistej,
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.


Oferujemy:
- Pracę pełną wyzwań, przy ciekawych, ambitnych projektach,
- Możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kompetencji,
- Przyjazne środowisko pracy,
- Elastyczną formę zatrudnienia,
- Odpowiednie narzędzia pracy,
- Pakiet benefitów.

Powyższa oferta pracy została skopiowana z jednego z najbardziej popularnych serwisów :) To na co należy zwrócić uwagę w tej ofercie to brak informacji o samym projekcie jak również faktycznych zdolnościach e-commerce potencjalnego kandydata.

Aby sprecyzować wymagania co do poszukiwanego kandydata w pierwszej kolejności powinieneś klarownie określić na jakim etapie znajduje się twój projekt oraz jakie masz ambicje. Zaoszczędzi to twój czas na spotkania z osobami, które może nie odpowiadają profilowi kandydata, którego szukasz.

Przykład:

Sklep internetowy posiadający 1 mln userów rocznie. W ofercie posiada 1000 produktów z branży "X". W skład obecnego zespołu wchodzą: Category manager/ Specjalista SEO/ Specialista Social Media/ Specjalista SEM itp. Unikalną wartością serwisu jest".....". Celem firmy na 2021 r jest osiągnięci 2 mln userów co będzie oznaczać pozycję nr 3 na rynku "...". Szukamy managera, który pomoże nam tego dokonać.

Dlaczego warto o tym powiedzieć?

Cena jaką zapłacisz za managera e-commerce zależy od jego doświadczenia. Inaczej wyceni się początkujący manager z doświadczeniem w małych lub średnich sklepach (5000zł - 10 000zł) a zupełnie inaczej ten, który tworzył z sukcesem liderów (15 000zł+)rynku. Doświadczenie jest słowem "klucz", gdyż inaczej zaufasz managerowi, który przyjdzie i powie na bazie swojego przykładu jakie wdrożył rozwiązania z jakim skutkiem dla firmy a inaczej komuś, kto będzie szukał pomysłów lub wymyślał je na kolanie.

Oczywiście są też sytuacje w której średnia lub duża firma poszukuje doświadczonego managera do zbudowania rozwiązania od 0. I tutaj muszę Cię zmartwić, gdyż liczba osób predysponowanych do budowania jest niestety niewielka. Potrzebujesz managera, który w swojej karierze miał przyjemność już stworzyć swoją firmę/projekt, który osiągnął sukces. Tutuaj już nie wystarczy tylko znajomość narzędzi e-commerce czy znajomość kilku case studies - potrzebna jest umiejętność bycia business ownerem.

 

Zapraszam do kontaktu

Adam Rudnicki
Adam Rudnicki